PROTUPOŽARNE VJEŽBE
Protupožarne vježbe moraju se održavati barem jednom mjesečno dok traje škola.
- Škole koje se nalaze u područjima gdje su klimatski uvjeti loši imaju mogućnost odgađanja mjesečnih vježbi.
- Ravnatelji, nastavnici i ostalo osoblje škole moraju svakodnevno pregledavati stubišta, vrata i ostale izlaze kako bi bili sigurni da je sve ispravno i da nisu blokirani.
Na dan vježbe, trebao bi se oglasiti alarm u slučaju nužde putem školskog vatrodojavnog sustava.
- Pobrinuti se da svi mogu raspoznati zvuk alarma i da znaju što moraju u tom slučaju napraviti.
- Nastavnici i ostalo osoblje škole trebaju biti upoznati sa školskim sustavom zaštite od požara, uključujući gdje se nalaze vatrogasni alarmi i prskalice.
Svaka prostorija u škola mora imati postavljenu kartu sa prikazana dva izlaza. U školama koje imaju otvoreni tlocrt izlazi trebaju biti očito prikazani i bez prepreka.
Na dan vatrogasne vježbe trebali bi sudjelovati svi koji se nalaze u školi.
- Učenicima sa posebnim potrebama treba dodijeliti odraslu osobu koja će im pomoći.
- Protupožarne vježbe dobra su prilika da se utvrdi kome treba dodatna pomoć među učenicima.
Iako je važno osigurati da učenici napuste zgradu što je brže moguće, redoslijed je važniji od brzine kada je u pitanju provođenje protupožarne vježbe.
Nakon što svi sigurno izađu iz škole, trebali bi ostati vani na unaprijed dogovorenom mjestu sve dok ne dobiju dopuštenje da se mogu vratiti u školu.
- Koristiti se popisom imena kako bi bili sigurni da su svi prisutni.
Protupožarne vježbe trebaju se održavati i u očekivanim i u neočekivanim situacijama i pod različitim uvjetima kako bi simulirali uvjete koji se mogu dogoditi u stvarnoj situaciji.
Školske protupožarne vježbe, model su koje učenici mogu koristiti i u svojim kućama. Potaknuti učenike da prakticiraju planove evakuacije i kod kuće – baš kao i u školi.
SAVJETI ZA SIGURNOST RODITELJA UČENIKA
Naučiti procedure u hitnim slučajevima u školi.
- Planovi za hitne slučajeve i brojevi telefona obično se nalaze u školskim priručnicima i postavljeni su u učionicama.
- Uzeti vremena da usvojite informacije u hitnim slučajevima i prenesete ih svom djetetu kako bi ono moglo brzo i samopouzdano djelovati u takvim hitnim situacijama.
Znati rute putovanja do škole i natrag.
- Pobrinuti se da dijete zna glavne i alternativne puteve. U hitnim slučajevima, mogu se blokirati glavni putevi, pa je dobro imati rezervni plan.
Znati i postupati u skladu sa sigurnosnim mjerama u školi.
- Može uključivati prijavu prilikom posjete u školi, imati pratnju prilikom boravka u školi ili nošenje posjetnice.
- Slijedeći navedene postupke, biti ćete također dobar primjer djeci.
Razgovarati s djecom o sigurnosti.
- Biti precizan. Razgovarati o instinktu i obratiti pažnju na smješne osjećaje straha.
- Objasniti što učiniti ako se djete osjeća nesigurno (naći učitelja, pozvati 112). Biti siguran da zna kontaktirati roditelja ili susjeda koji je vjerojatno kući.
Informirati školsko osoblje o zdravstvenim i emocionalnim problemima.
- Bez obzira da li se radi o alergiji na hranu, tjelesnu onesposobljivost ili je bilo izloženo maltertiranju, djetetovi učitelji moraju biti obavješteni o tome.
Biti uključen.
- Razgovarati s ravnateljem škole o tome što se može učiniti za povećanje školske sigurnosti (npr. organizirati osobu koja će pratiti kretanje djece prije i nakon završetka nastave).
- Ponekad su grupe roditelja uspješne u poboljšanju sigurnosti kod prijevoza djece u školu i iz škole.
SAVJETI ZA SIGURNOST ŠKOLSKE ADMINISTRACIJE
Provesti politiku nulte tolerancije na prisustvo oružja, alkohola i ilegalnih droga.
- Uspostaviti i provesti da područje škole bude bez oružja i droge.
- Uspostaviti politiku u kojoj što je ilegalno izvan škole ilegalno je i u području škole.
Poticati učenike u održavanju dobre radne okoline putem debatnih kružoka/sudova mladih.
- Razviti protokole između policije i škole o načinima razmjene informacija o rizičnim mladima.
Razviti resurse koji će pružiti usluge za učenike koji imaju probleme sa depresijom ili su pod stresom.
- Uključiti učenike u izradu i pokretanje programa kao što su mentorstvo, vršnjačka pomoć, uklanjanje grafita…
Inzistirati na tome da učenici gornje odjevne predmete ostavljaju u ormarićima/garderobi u vrijeme trajanje nastave.
- Provesti “dress code”.
Uspostaviti proceduru za identifikaciju kao što su ID kartice za osoblje, nastavnike, učenike i posjetitelje.
Ne dozvoliti odlazak iz škole za vrijeme odmora i drugih aktivnosti koje nisu vezane za nastavu i školu za vrijeme trajanje nastave.
SIGURNOST U AUTOBUSU
Ulazak u autobus
- Kada se čeka autobus, držati se podalje od prometa i izbjegavati ponašanje s kojim možete ugroziti sebe i druge oko vas.
- Ne hodati po cesti, neoznačenim stazama i privatnim posjedima.
- Pričekati da se autobus zaustavi i otvori vrata prije nego što dođete na ulaz u autobus.
- Koristiti rukohvate.
Ponašanje u autobusu.
- Ako su sigurnosni pojasevi dostupni, vezati se.
- Ne stvarati glasne zvukove kako ne biste ometali vozača.
- Biti na svojem sjedalu.
- Ne stavljati glavu i ruke kroz prozor.
- Na prolazu ne ostavljati torbe i knjige.
- Pokupiti sve svoje stvari prije zaustavljanja autobusa.
- Pričekati da se autobus zaustavi, pa se onda dignuti sa sjedala.
Izlazak iz autobusa.
- Koristiti rukohvate.
- Ako morate priječi cestu ispred autobusa, prvo se udaljite od autobusa deset koraka kako bi ste dobro vidjeli vozača i da on može vidjeti vas.
- Biti siguran da vas vožač vidi.
- Čekati signal od vozača prije prelaska.
- Prijeći cestu i biti oprezan u prometu.
- Biti u području gdje vidite vozače i da vozači vide vas.
- Ne prelazite preko ceste prije nego vam vozač da signal da vas propušta.
- Držati se podalje od stražnjih kotača autobusa.
Izvor podataka:
(1) NFPA: School Safety Tips
(2) Scholastic: 6 Rules for School Safety
(3) NCPC.org: School Safety Tips for Administrators
(4) NSC: School Bus Safety
(5) 11 Facts About School Violence: Dosomething.org
(6) Civilna zaštita